Beleid en Doelstellingen

‘Environmental excellence’ wordt steeds belangrijker bij het duurzaam beheren en ontwikkelen van kwetsbare rivier-, delta- en kustgebieden in de wereld. Juist daar vindt een belangrijk deel van onze activiteiten plaats. Daarnaast gaan mijnbouw­bedrijven en olie- en gasmaatschappijen steeds verder in hun zoektocht naar erts, olie en gas; ook in kwetsbare gebieden. Daardoor ontstaat in de breedte van onze dienstverlening de noodzaak voor duurzame initiatieven.

De grote diversiteit in onze markten en klanten brengt met zich mee dat we verschillende accenten en prioriteiten moeten leggen. Met het maatwerk dat we kunnen bieden met onze eco-engineeringoplossingen optimaliseren wij de haalbaar­heid van projecten, zowel voor klanten aan de bovenkant van de S-curve – die geïntegreerde, innovatieve dienstverlening of turn key oplossingen van ons verlangen – als voor klanten aan de onderzijde van de S-curve die op zoek zijn naar relatief eenvoudige en standaarddienstverlening. Met onze oplossingen realiseren we gedeelde waarde voor onze klanten, het milieu en de maatschappij, waarmee we ons onderscheiden van onze concurrenten.

Om onze vloot verder te verduurzamen bundelen we onze krachten met die van onze ketenpartners. Veelal in partnerschappen werken we aan innovatieve ontwikkelingen op het gebied van schonere motoren en milieuvriendelijke brandstoffen, energie­besparing, duurzame ontmanteling van onze schepen en cradle-to-cradle en recycling concepten.

Onze ISO 14001 certificering, die vertaald is in heldere en praktische richtlijnen, geeft aan dat de toepassing en verbetering van onze milieuprestaties permanente aandacht heeft.