Beleid en doelstellingen

Innoveren en verduurzamen in de keten zien we als een van de kernpunten van onze CSR-strategie. Klanten en leveranciers zijn onze belangrijkste ketenpartners.

Om onze supply chain verder te verduurzamen zullen we de dialoog met onze ketenpartners in onze Dredging en Offshore Energy activiteiten verder intensiveren en verdiepen door ook onze tweedelijnsleveranciers hierbij te betrekken. Met hen blijven we, veelal in cross-sectorale partnerschappen, werken aan innovatieve ontwikkelingen op het gebied van schonere motoren en milieuvriendelijke brandstoffen, energie­besparing, duurzame ontmanteling van onze schepen en cradle-to-cradle en recycling concepten. In de keten hanteren we een gedragscode voor onze leveranciers en voeren we jaarlijks een implementatiescan uit om de naleving te toetsen.

Een overzicht van de belangrijkste cross-sectorale partnerschappen treft u aan op pagina 19 van dit verslag. Een overzicht van de verbonden partijen en onze organisatie treft u aan op respectievelijk pagina’s 115-119 en 138-140 in ons Jaarverslag 2014.