Nederlandse Corporate Governance Code

Sinds de invoering van de Nederlandse Corporate Governance Code (de “Code”) in 2004 worden tijdens vergaderingen van de Raad van Commissarissen de in de Code verwoorde beginselen van deugdelijk ondernemingsbestuur en best practice­bepalingen regelmatig aan de orde gesteld. De hoofdlijnen van het Corporate Governance-­beleid bij Boskalis staan vermeld op de pagina’s 56 en 57 van dit jaarverslag.

Naar het oordeel van de aad van Commissarissen is voldaan aan het in de Code bepaalde ten aanzien van de onafhankelijkheid van de commissarissen. Als niet­onafhankelijk in de zin van de Code beschouwt de Raad van Commissarissen de heer Van Wiechen.

Buiten aanwezigheid van de Raad van Bestuur heeft de Raad van Commissarissen het functioneren van de Raad van Bestuur besproken. Daarnaast is het functioneren van de Raad van Commissarissen, de voorzitter van de Raad van Commissarissen, de drie Commissies en de individuele commissarissen besproken tegen de achtergrond van de profielschets. Deze evaluatie heeft plaatsgevonden door middel van een questionnaire en collectieve en bilaterale gesprekken tussen de leden van de Raad van Commissarissen, de voorzitter van de Raad van Commissarissen en de voorzitter van de Raad van Bestuur. Naar haar oordeel functioneert de Raad van Commissarissen goed, met enkele kleine verbeterpunten voor 2015.

De Raad van Commissarissen wil de werknemers en de Raad van Bestuur van Boskalis bedanken voor hun geweldige prestatie die zij in 2014 hebben geleverd. De Raad complimenteert hen met de behaalde recordresultaten.

Papendrecht/Sliedrecht, 11 maart 2015

Raad van Commissarissen